torstai 11. joulukuuta 2008

Turhautumista puolin ja toisin

Tänään pääsin pitkästä aikaa torstain tokotreeneihin. Tosi antoisaa oli, vaikka mun noutoharjoitukset suorastaan tyrmättiin heti kättelyssä ;) No, ei vaan. Hienosti kuulemma olen edennyt noudossa Janen kanssa, mutta neidin kurina pitäisi saada loppumaan nyt heti alkuun. Jane kun harrastaa mitä kummallisimpia kurina- ja vinkumisääniä, silloin kun se ei ymmärrä jotain asiaa tai ei muuten vain pidä siitä. Noudossa kuriseminen on jäänyt jo päälle. Se kurisee välittömästi, kun koskee kapulaan. Tai jopa kun se tuodaan näkyville. Niin kuin edellisen postauksen videosta ilmeneekin.

Vaikka onkin tosi turhauttavaa, nyt on vaan mentävä takapakkia. Parempi tuo kurina on tässä vaiheessa saada loppumaan kuin joskus pidemmällä. Kisoissahan tuommoinen ääntely varmaankin vähentäisi pisteitä. Nyt olenkin päättänyt ottaa järeät keinot käyttöön. Kurinasta en huomioi Janea ollenkaan. Aluksi naksautin ja palkkasin sitä ihan siitä, että se odotti kapulaa hiljaa paikoillaan. Sitten kun odotti hiljaa, sai kapulan eteensä. Siitä sitten, jos oli hiljaa, sai palkkion. Jos kurina alkoi, kapula meni piiiloon ja olin huomioimatta Janea niin kauan kuin se oli taas hiljaa. Tietysti sitten, jos se sattuu nostamaan kapulaa hiljaa, saa superpalkkion. Ulkona se toi sen minulle jopa pari kertaa hiljaa, mutta sisällä kurina on kahta kauheampi. Nyt aionkin sitkeästi harjoitella tätä joka päivä pienissä pätkissä tosi monta kertaa. Tärkeää nyt olisi saada "lamppu syttymään" siihen, että kapulan kanssa ollaan ihan hiljaa. Oli se sitten suussa, maassa tai minun kädessä. Iltaruuankin Jane sai äsken vasta sitten, kun koski nenällä kapulaan ja oli hiljaa. No, siihenkin meni ehkä reilu 5 minuuttia.. Huh huh.. Kyllä mä oon sitten super tyytyväinen kun saan tuon noudon joskus näyttämään kilpailusuoritukselta ;)

Ei kommentteja: